Monday 13 August 2012

SENJA KENANGAN~

Pengembaraan paling jauh adalah perjalanan kita menghadapi liku-liku kehidupan di maya ini. Mendesak dan meminta kita menjadi insan yg tabah demi mengecapi setitik madu kebahagiaan yg manis. Nikmatilah ia selagi kita mampu mendapatkannya. Dan, jangan sesekali kita berputus asa, andai tiba tiba kita tertelan hempedu kedukaan yg pahit. Kerana itu adalah penawar yg akan memberi kita segunung kekuatan utk kita meneruskan pengembaraan hakiki ini.

sejak dulu ingin aku abadikan dlm blog yg x seberapa ini satu kisah yg aku rahsiakan jauh dari sudut hati. malah terkadang aku hampir terlupa apakah aku pernah melaluinya. 'KENANGAN'. a very simple word dan mungkin pada org tidak perlu utk aku acap kali mengulangi setiap detik setiap perbuatan dan setiap ape yg aku rase. NO ! bagi diriku, kenangan adalah suatu pengalaman yg x mungkin aku lupe an kerana ia terlalu indah bagiku sebagai seorang insan. yes, x dapat dinafi an aku rindu semua kenanganku di Nilai. rindu sangat ! Nilai is the best campus to me. kenapa eh aku nak igt igt balik kenangan lame ?? kenangan yg x kan dapat aku rasai lagi dan ttp tinggal sebagai kenangan. kenangan yg tinggal jauh dibelakangku, x mungkin beralih dan berada didepanku kembali. Sedih ! -.-

betul bahawa hidup x selalu indah, betul bahawa hidup tak selalu menyuguhkan setiap ape yg aku inginkan, betul tak semua yg aku inginkan aku miliki, betul kadang kadang hidup ini terasa lebih pahit daripada segalanya.

NILAI. dekat nilai aku ade ramai kawan. nan, allyss, fathiah, nadia, azimah, farah, kiwi, mak limah, iera, in, shida, ida, nad, ila, dayana, mak and semua lah. thanks korang selalu happy an aku. paling best ainil dapat kenal nan. ainil paling rapat dgn nan. nan baik. nan selalu nasihat an ainil bile ainil marah, bile ainil give up. rindu nan ! rindu sangat sangat. hope rindu ainil bukan sekadar rindu yg kosong. ainil rindu segala kebaikan nan pada ainil. now tak macam dulu dah. boleh selalu jumpe, bile ade masalah je nan selalu refer ainil, and bile ainil ade prob je ainil selalu refer nan. kan ? best an ? tapi apakan daya. hidupku hanyalah sebagai insan dan bukannye pelukis corak kehidupan setiap masa.

Nan, thank you for everything. Ainil sayang nan.  thank you tau ! thank you selalu marah ainil. marah tu tanda sayang an ? rindu nak sembang panjang dgn nan, makan sebelah nan, ainil rindu semua pasal nan. ^____^  ainil harap bile nan bace semua ni nan tau ainil betul betul syg an nan. bersyukur dapat knl org macam nan. you're perfect to me. be yourself, sebab ainil syg nan sebab diri nan bukan sebab yg lain. thank you allah !

di mana ada benci kita membalas dgn sayang,
di mana ada hati yg terluka, di situ kita yg menjadi penghiburnya,
di mana ada keraguan, di situ kita yg meyakinkan,
di mana ada putus asa, di situ kita menebarkan harapan,
di mana ada kesedihan, di situ kitalah yg berkongsi bahagia,
di mana ada kegelapan, di situlah kita membawa cahaya.








tiada jalan singkat untuk kita sampai ke sesuatu destinasi yg sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah dan tingkat demi tingkat.

No comments:

Post a Comment